Her registreres stamoplysninger på ansøgerne.
Betydning af felter:
Ansøgernr: Her tastes ansøgerens nummer, der skal hentes fra kartoteket. Hvis der oprettes en ny klikkes først på "Ny" i værktøjslinien. Systemet kommer selv med næste ledige nummer i rækken.
Navn: Her tastes ansøgerens navn. Hvis der er to der søger benyttes feltet 2. Navn.
CO: Evt. C/O navn.
Adresse: Ansøgerens adresse (vejnavn, husnummer og evt. etage)
Lokalby: Udfyldes hvis der er en lokalby.
Postnr/By: Det er kun nødvendigt at taste postnummeret. Når feltet forlades udfylder systemet selv bynavnet.
Fødselsdato: Her kan indtastes CPR-nr., men man kan evt. nøjes med at udfylde fødselsdagen i første felt.
Fax: Ansøgerens faxnummer. Dette er et tekstfelt.
Telefon: Ansøgerens telefonnummer. Dette er et tekstfelt.
Email: Ansøgerens e-mail adresse.
2. Navn: Evt. medansøgers navn.
2. CO: Evt. C/O navn.
2. Adresse: Medansøgerens adresse (vejnavn, husnummer og evt. etage)
2. Lokalby: Vedr. medansøgeren. Udfyldes hvis der er en lokalby.
2. Postnr/By: Vedr. medansøgeren. Det er kun nødvendigt at taste postnummeret. Når feltet forlades udfylder systemet selv bynavnet.
Fødselsdato: Medansøgerens CPR-nr. Man kan nøjes med at udfylde fødselsdagen i første felt.
Fax: Medansøgerens faxnummer. Dette er et tekstfelt.
Telefon: Medansøgerens telefonnummer. Dette er et tekstfelt.
Email: Medansøgerens E-mail adresse.
Gruppe: Her vælges en gruppe, som ansøgeren tilhører. Grupper oprettes på faneblad 2. Gruppe i Medlem – Ansøger – Defineringer.
U.Gruppe: Her vælges evt. en undergruppe, som ansøgeren tilhører. Undergrupper oprettes på faneblad 2. Gruppe i Medlem – Ansøger – Defineringer.
Aktiv: Der kan vælges mellem 0=Aktiv, 1=Bero, 2=Passiv og 3=Slettet, eller de koder der er oprettet på faneblad 3. Status i Medlem – Ansøger – Defineringer, enten ved at klikke på den lille pil der kommer frem hvis man står i feltet, eller ved at taste koden (0,1 2 etc.) i feltet.
Ant. ans – Ans. Dato: Ant. Ans = Antal ansøgninger der er modtaget. Ans. Dato er den dato ansøgeren sidst har genansøgt (Felterne opdateres automatisk ved brug af genansøgningsmodulet).
Ans. modtaget: Dato for den først modtagne ansøgning. Indenfor gruppe og undergruppe kommer ansøgerne ud i datoorden (Ans. modtaget) og til sidst efter ansøgernr. Hvis der i firmakartoteket på faneblad 6. Medlem i feltet "Sortering ved ansøgerventeliste" er angivet et 2 tal vil der kun sorteres efter Gruppe, Undergruppe og Ansøgernr og altså ikke efter denne dato).
Genansøgning: Dato for næste genansøgning. (Dette sættes automatisk ind ved brug af genansøgningsmodulet)
Ønsker indfl: Den dato ansøgeren ønsker at flytte ind. Ved udsøgning af ansøgere ved tilbud (og ved venteliste) vil der blive testet på denne dato. Ved tilbud vil der kun blive udsøgt/udskrevet de ansøgere som har en dato i dette felt der er mindre end eller lig med genudlejningsdatoen for lejemålet, og under venteliste kun dem der ligger indenfor det angivne datointerval.
Voksne: Her angives antal voksne.
Børn: Her angives antal børn.
Medlemsnr: Hvis ansøgeren også står på venteliste til alm. boliger, indtastes her nummeret ansøgeren er registreret under i medlemskatoteket.
Lejernr: Hvis ansøgeren allerede bor i selskabet/foreningen indtastes lejemålsnummeret her. Feltet vil automatisk blive udfyldt, når en ansøger udsøges i et tilbud og bliver ny lejer.
Spærret: Feltet benyttes pt. kun som en oplysning.
Kriterier: I kan frit bestemme hvad dette felt bruges til, men her kan indtastes kriterier som kan bruges til at udvælge ansøgere ved udsøgning til tilbud og ved udskrift af ansøgerlister og -breve. Der sker ingen automatisk udsøgning på dette felt.
Afstandskode 1 og 2: Der er her tale om en ren oplysning. Her kan I definere et antal afstandskoder, eks. <= 5 km, > 5 km <= 10km, > 10 km <= 20 km og > 20 km. Hos nogle kan dette så være en indikation af hvilken gruppe ansøgeren skal placeres i. Der kunne også benyttes postnumre, eks. 1000 – 2999, 3000 – 3999 osv.