På dette faneblad er det muligt at udskrive mængdeliste, tilstandsrapport, anvendelsesbudget, henlæggelsesbudget og bygningsdel. Budgetterne kan også flettes til Excel. Har I egen server forudsætter det, at jeres server er sat op til flet til Excel.
- klik på knappen Vis afdelingsoversigt, hvis du vil udskrive fra på samme tilstandsdato, men på andre afdelinger, end den der er indtastet øverst på siden:
Klik på , hvis du vil fjerne afdelingsoversigten igen.
Sel/Afd/Afsnit/Tilstandsdato: Her markere du ét eller flere budgetter, som du ønsker at udskrive i kolonnen Vælg.
Vælg i rubrikken Udskrift ved klik på :
•Excel-fil - kun muligt ved markering for Anvendelsesbudget i rubrikken Udskriftstyper
•Rapport-fil
•Hvor der skal udskives til: Adobe Acrobat, Microsoft Word eller Excel, Tekst fil CR
Klik derefter på .
Udskriftstyper:
Her vælger du, hvad du vil udskrive:
- Mængdeliste
- Tilstandsrapport
Her er følgende rapport i kontonummerorden (husk markering for Alle) :
oDVTilstandslisteMedBudgetkontrolKontoorden
- Anvendelsesbudget |
Her er følgende rapporter i kontonummerorden (husk markering for Alle) : |
oDVBudgetkontoorden
oDVBudgetkontoGruppe
oDVBudgetkontoordenMedTotal
oDVBudget_20_aar
- Henlæggelsesbudget
- Bygningsdel
Udført:
Her markerer du, hvilke aktiviteter der skal med i udskriften:
•Alle
•Udførte
•Ikke udførte
Søgeord
Ved udskriftstype Mængeliste og Tilstandsrapport kan du i feltet Søgeord indtaste fx Vindue, Udskiftning og den vil finde de aktiviteter som indeholder disse to ord
Gruppering:
Ved udskrift af budget kan du vælge mellem, hvilken gruppering du ønsker at få vist:
•Hoved
•Under
•Alle
Klassifikation interval: Her kan du indtaste et interval af Klassifikationer til brug for udskrift.
Fag: Her kan du vælge et specifikt fag, der skal udskrives mængdelister, tilstandsrapporter og bygningsdele på.
Periode: Her kan du angive et bestemt årsinterval, som du ønsker at se mængdelister, tilstandsrapporter og anvendelsesbudgetter for. Tastes i formatet ÅÅÅÅ, fx 2002 for år 2002.
Eftersynsår: Her selekterer du på, om kun bygningsdele, der skal efterses i et bestemt årstal, skal udskrives. Tastes i formatet ÅÅÅÅ. Kræver at feltet Eftersyn er udfyldt på en bygningsdel.
Projekt: Her vælger du, hvilket projekt der skal skrives. Så er det kun de aktiviteter, der er tilknyttet det valgte projekt, der bliver skrevet ud.
Du kan vælge mellem de mulige projekter ved klik på .
Kriterier: Her selekterer du på, om der kun skal udskrives aktiviteter med bestemte kriterier. Dette kræver, at kriteriet er angivet på en aktivitet.
Samlet: Kan du kun anvende ved udskrift af anvendelses- og henlæggelsesbudget. Du skal benhytte Samlet, hvis der er en afdeling, der har flere afsnit, og du skal lave et samlet henlæggelses-/anvendelsesbudget. Det forudsætter, at du markere budgetterne for alle de afsnit der skal laves et samlet budget for. Du kan kun sammenlægge budgetter fra samme år. Husk at der også skal vælges en udskrift, der viser det samlede budget for at det har betydning.
Prisjust.: Her vælger du, om der i beregningen af budgettet skal anvendes det indtastede prisindeks på Ingen, Alle eller Uden henlæggelser.
Pris år: Her taster du, hvilket år prisindekset skal tages fra. Husk at prisindekset skal være sat op, før det kan bruges her.
Vis øvrige afsnits budgetter: Feltet er kun synligt, hvis du har markeret for Anvendelsesbudget eller Henlæggelsesbudget i rubrikken Udskriftstyper: Sæt en markering her, og du vil få vist Klassifikation 999990015 Planlagt vedligeholdelse øvrige afsnit og 999990025 Budgetteret Henlæggelse øvrige afsnit på både anvendelses- og henlæggelsesbudgettet.