Opsætning af bruger/udskriver
Opsættes i firmaopsætningen (Standard > Opsætning > Firma - 3. Opsætning - Mail og Journaliser parametre.
Med en markering ud for ”Brug brevudskrivers mailadresse – hvis der er angivet en” skal alle de brugere af EG Bolig 2, der skal kunne udskrive dokumenter, der er behandlet af EG MailOgJournaliser, have indtastet en e-mail i feltet ”Email 1” i Interessentkartoteket (Afdeling-Interessenter). Herved vil de brugere der har sendt dokument til udskrivning modtage en e-mail med et vedhæftet dokument, hvor de enkelte dokumenter, der ikke kunne sendes på e-mail, er samlet. Herfra kan brugeren så udskrive dokumenterne og sende dem med almindelig post til interessenterne.
Er markeringen ikke sat, vil dokumentet med de ikke-sendte dokumenter blive sendt til den e-mail, der er indtastet i feltet 'Den generelle email adresse til udskrifter.
Alle de dokumenter der skal kunne behandles af EG Mail og SMS skal i dokumentopsætningen (Standard – Opsætning- Rapporter – Word dokumenter) have en værdi i kolonnen ”Overkategori” og ”Kategori”. I kolonnen ”Distributionsmetode” skal enten værdien ”Mail” eller ”Mail og SMS” være valgt.
Opsætning af e-mail og SMS tekster
Opsætning af automatisk udsendelse af SMS
Du kan sætte op, at der skal aktiveres en automatisk påmindelses SMS fra nedenstående moduler:
a.Tilbud - ved udskrivning til printer
b.Lejekontrakt – ved udskrivning til printer
c.Syn – ved indsættelse af dato for indflytningssyn, førsyn og fraflytningssyn.
Opsætningen af hvornår afsendelsen af SMS skal ske, laver du i Firma.
Du kan læse mere om, hvordan denne afsendelse foregår og hvordan den bliver aktiveret ved klik her.
Bemærk, at afsendelse forudsætter, at modtager har accepteret modtagelse af e-mail og SMS i aktuelle standard samtykker.