På denne fane kan du bestemme, hvilke rettigheder brugeren/gruppen skal have i modulet WebFaktura.
Opsætning af godkendelser:
På samme måde som i tabellen "kun_se_afdeling_og_konti" på faneblad Generelt, oprettes der poster under opsætning af godkendelser.
Der kan laves begrænsninger på følgende:
Interval af selskaber
Angiv hvilke selskaber brugeren har rettigheder til ved godkendelse af fakturaer. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor.
Interval af afdelinger
Angiv hvilke afdelinger brugeren har rettigheder til ved godkendelse af fakturaer. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor.
Interval af kreditorer
Angiv hvilke kreditorer brugeren har rettigheder til ved godkendelse af fakturaer. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor.
Interval af finanskonti
Angiv hvilke konti brugeren har rettigheder til ved godkendelse af fakturaer. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor.
Interval af beløb
Angiv hvilke beløb brugeren har rettigheder til ved godkendelse af fakturaer. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor.
Finansprojekt
Hvis man ønsker at en medarbejder skal godkende samtlige fakturaer på et bestemt projekt, så skal der på projektet sættes en markering i kolonnen Fakturagodkendelse på et projekt (Generelt - Finans - Projekt), og projektet skal angives på brugeren/medarbejderen i Sikkerhedssystemet (Standard - Opsætning - Sikkerhedssystem) på fanen Webfaktura i kolonnen Finansprojekt. En bruger kan godt være godkender på flere projekter. Her skal disse projekter indtastes i kolonnen adskilt med komma. Dannelsen af godkendelser i WebFaktura vil nu også kigge på projekt, hvis der er angivet projekt på rekvisitioner og der er markering for Fakturagodkendelser på projektet (Generelt - Finans - Projekt).
Prioritet
Angiv hvilken prioritet brugeren skal have for at godkende faktura. Bruger med 1. prioritet, skal godkende først. Bruger med 2. prioritet, skal godkende efterfølgende. Hvis flere brugere har samme prioritet, er det kun nødvendigt at én af brugerne godkender. Benyttes kun ved ingen markering under fakturarettigheder eller markering som supervisor. Hvis man i WebFaktura/fakturagodkendelsesproceduren laver manuel godkendelsesrutine på faktura, vil det overstyre oplysningerne i sikkerhedssystemet på brugeren.
Vikar:
På brugeren kan angives hvilke andre brugere der kan vikariere for pågældende bruger, initialer indtastes samt perioden. I den pågældende perioden vil vikarerne i webfaktura kunne vælge at se den eller de indbakker som de vikarierer for.
Opsætninger:
Fakturagodkendelse kun i vis/ret
Knappen til godkendelse vises ikke i indbakken, men kun inde i vis/ret
Aut. opdatering af indbakke
Med denne markering vil oversigtbilledet/indbakken bliver reloaded hver gang der rettes på en faktura, eller denne godkendes.
Hvis denne markering ikke er sat bliver de rettede/godkendte fakturaer blive udtonet (grå) og de opdateres/fjernes først når du klikker på fanen .
Næste bilag efter godkend
Ved godkendelse af en faktura inde fra vis/ret åbnes den næste der ligger i indbakken
Må ompostere fakturaer
Kan sættes på almindelige brugere for at give dem tilladelse til at ompostere fakturaer
Fakturarettigheder:
Marker om brugeren skal være :
•Ansvarlig
•Supervisor
Ved ingen markering her har brugeren ret til at se og godkende fakturaer i henhold til det der er indtastet i tabellen "Opsætning af godkendelser" på denne side.
Ved markering ud for Supervisor kan denne bruger se og rette alt i henhold til det der er indtastet på brugeren i tabellen "Opsætning af godkendelser" på denne side.
Ved markering ud for Ansvarlig har brugeren alle rettigheder vedr. fakturagodkendelse uafhængig af det der er indtastet i tabellen "Opsætning af godkendelser" på denne side.